N ANIM MASC

Gazdasági válság- Társadalmi válság- Identitás válság 1.rész.

2018. október 26. 14:05 - Edie20

 

Szerény véleményem továbbra is az, hogy a Fidesz egy középszerű párt. Messze van a profizmustól, a kormányzásra való alkalmatosságtól, attól, hogy hatékonyan, eredményesen és professzionálisan vezessen egy országot.

A Fidesz- nek és benne Orbán Viktornak a politikai értelemben vett létezése sérelmekre, a bosszúra valamint az állandó ellenségre épül. Utóbbi létezésének valóságossága illetve valóságtalansága irreleváns, hiszen a cél, vagyis a hatalom megszerzése, megtartása a politika logikáját követi.

Sokan, sok helyen, többféle megközelítésből fejtegették, találgatták azt, hogy vajon mi mozgatja, mi motiválja a jelenlegi kormány működését, gyakorlatát, mi alapján alakítja ki a stratégiáját, kommunikációját, prioritásait. Mi az az ideológia, technika, amivel ilyen jelentős hatást tud gyakorolni a szavazóbázisára, amivel az egész pártot egy erősen zárt és fegyelmezett többé tudta összesűríteni pár év alatt. Azért írok pár évet és nem harmincat (1988-ban alakult), mert jelentős változást a Fidesz történetében a 2002-es választások elvesztése után, radikálisabb/gyorsabb fordulatok pedig 2014/15 után, csíráit azonban 2010-es kétharmados győzelem már láthatóvá tette.

“Az elmúlt nyolc év” intézkedéseit, a kormány felépítését, személyi állományát, színvonalát, megjelenését, kommunikációját, “politikáját” áttekintve látható, hogy meredek romlásban van az ország vezetése. A közpolitikai intézkedések, a szociál-, egészségügy-, oktatás stb. politikájuk nem hogy elégtelen, de nem is létezik, így azt elemezni, értékelni, bírálni vagy helyeselni nem is lehet. Társadalompolitika helyett családpolitika van, ami viszont erősen korlátozott, differenciált, adott esetben diszkriminatív, és nem nyújt átfogó megoldást a társadalom egészét érintő problémákra, a szélesebb rétegekben felmerülő igényekre, kérdésekre.

Mondhatjuk indoklásként azt, hogy mindennek oka az a konzervatív- keresztény értékrend, amelyet a kormány magáénak vall, és amelyért következetesen kiáll/harcol/megvéd. Azonban ha mélyebben akarjuk vizsgálni e filozófiát, láthatjuk, hogy azért nem egészen azt képviseli, mint amit a e két fogalom definíciószerűen tartalmaz. A fogalmak meghatározása, konkretizálása nem jellemző a politikusokra, az ellenzéki oldalon sem, Ennek oka lehet az, hogy maguk sincsenek tisztában a jelentésekkel, de lehet az is, hogy úgy gondolják, a publikum nem rendelkezik azzal a képességgel, hogy az elmondottakat adaptálja, befogadja, elfogadja, megértse. Mind a két eset rossz, viszont tömegekre kivetítve helyénvaló. A megértés, illetve a magyarázat elhagyása csupán egy szűk réteg esetében indokolt, akik határozott véleménnyel, autonóm gondolatisággal és stabil identitással és egzisztenciával rendelkeznek. Egy fenntartható, modern demokrácia alapját képezi az ilyen és ehhez hasonló réteg, vagyis az amely stabil egzisztenciával rendelkezik és a társadalmi mobilizációja biztosított. Utóbbi azt jelenti, hogy nem csak a pártokra számíthat az egyén, közösség, hanem adott esetben maga a is képes reagálni pl. Mozgalmi vagy civil szervezeti formában.

A definiálás hiánya azért (is) okoz problémát, mert így a szavakkal való dobálózás, azok (újra) értelmezése komoly ellentétek kiélezésére teremt alapot. Az ismeretek hiánya táptalajt ad a megtévesztésre, megvezetésre, és a napjainkban valós és súlyos problémát okozó álhírek terjedésének is. Hiszen ha nem tudja az illető, hogy valójában mit jelent az amit olvas, és hitet ad annak az értelmezésnek, amit az általa preferált személy alkot, az adott hír átalakulhat fegyverré, ami be nem látható sebeket okozhat.

A politikai karaktergyilkosság nem új találmány, az nem a modern kor terméke. Ezt is okozhat egy ilyen értelmezési probléma, ami helyreigazítása a legtöbb esetben elmarad vagy hiányosan kerül teljesítésre.

Visszakanyarodva a középszerűség problematikájához. A kiinduló állításom az volt, hogy a Fidesz, véleményem szerint egy középszerű párt. Ez mindennek az alfája és omegája. Ebből kifolyólag nem tud/nem akar valós problémákkal foglalkozni, a jövőbe tekinteni, a jelent élhetőbbé tenni, mert egyszerűen nincs meg hozzá a kellő tudása, ismerete, affinitása, nyitottsága, szellemisége és embersége.

Nem érti a jelen történéseit, a jövőtől fél, mert nem ismeri, nem tudja befolyásolni és nem tudja azt előre meghatározni. A múltat éli meg újra és újra, azt játssza végig más-más narratívák alapján. Azt ismeri, arról van véleménye, elképzelése, és tapasztalása. Mivel beragadt egy korszakba, egy narratívába, ezért fél minden olyantól, ami ezt a szilárdságot megbontja. Van egy ismerete, egy korlátozott ismerete, amit nem tud/akar bővíteni, frissíteni, aktualizálni. Minden ellensége, ami ennek ellenkezőjét vallja. A tudomány, a média, a kultúra, a kutatások, a technológia, minden, ami a XXI. század terméke, az ő ellenségük.

Mert nem ismerik, nem tudják, nem értik.

Erre a szintre akarják redukálni, ezen a szinten akarják megtartani, illetve e szint alá akarják levinni a társadalom intellektusát annak érdekében, hogy hatalmuk tartós és biztosított legyen. Hiszen, ha az állam tartalma üres, és az ürességre igényt teremt és tartósít, akkor nincs az a nyugati szándék, ami meg tudná tölteni tartalommal. Erre valós igazolás a rendszerváltás. Azt ajándékba kaptuk. Nem harcoltunk érte, a külső környezet változásának következményeinek hatására történt minden. Vagy is a demokráciát nem direkt hozták létre. Azt valójában nem értették, ma sem értik. Nem véletlen nincs hathatós ellenállás a demokrácia leépítése ellen, hiszen fogalma sincs az embereknek arról, hogy mi történik. Nem értik a hatalmi ágak elválasztásának elvét, a jogállamiságot, a függetlenséget, a liberális értékrendet stb., mert soha nem magyarázták meg nekik e fogalmak valós jelentését, ezek valós tartalmat, történetét.

Mert nem ismerik, nem tudják, nem értik.

Itt lenne a helye a politikus pedagógiai szerepének, vagyis a társadalomnevelő funkciójának. A kormány betölti ezt a funkciót, csak negatív előjellel, az ellenzék viszont önmagát sem tudja meghatározni, elhelyezni, célját, misszióját sem tudja meghatározni, kommunikálni, így tőlük egyenlőre nem várható érdemi javító lépés.

Erre a társadalom válasza egyértelmű: kivonja magát a politikából, nem csupán a pártpolitikából, hanem a politikából, mint a közügyeinek intézéséből. Bezárkózik, elszeparálja magát épp úgy, ahogy azt a kormány teszi a nemzetközi viszonyok tekintetében. Tehát a politikai elit, a mainstream, ilyen értelemben véve maximálisan teljesíti a feladatát.

Azonban azt is látni kell, hogy a blokkosodás nem korlátozódik immáron a társadalom különböző csoportjaira, közösségeire, hanem a kormányra, a Fideszre is érvényes, köztük és az állampolgárok között (is) nő a távolság (éppúgy, ahogy a valóság és a narratíva között). Míg előbbi emelkedik, ám létszámában, intellektusában fogy, addig utóbbi, mind nagyobb számban (tartósan) csúszik lefelé, amivel párhuzamosan csökken a társadalmi mobilizációs foka is.

Vagyis a demokrácia egyik alapvető feltétele nem teljesül…

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egoetorbis.blog.hu/api/trackback/id/tr7114323593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rfbzs 2018.10.27. 13:27:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Bezzeg maga (már másutt is olvastam kommentet Öntől)...
Hát eléh osssstobácska.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.27. 14:32:32

Azért szar lehetett nekik,mikor a félnótás fletó a földbe döngölte az ő istenüket,hősüket az ő legnagyobb magyarukat,a határozott karakán büszke faszagyereküket!

2018.10.27. 14:35:30

Ezt a kibaszott fácsé ajánlót, ami majd' minden blog olvasásakor felugrik, hogy a retkes picsába lehet blokkolni? Mielőtt olyan hülye ajánlatok jönnek, mint az Adblock, meg az ublock csak szólok, már megvannak. Ennek ellenére nem lehet sem magát az elemet, sem pedig a felugró ablakot blokkolni. Egyrészt kurva idegesítő - hagy döntsem el én, hogy megosztok-e valamit vagy nem -, másrészt kapja be a pöcsöm, aki ezzel szopatja a jó népet!

Muhammad Balfas 2018.10.27. 14:38:03

@V. Vendetta: Tavasszal a következő fasz is be lesz tolva a pofátokba, és majd megint csak hülyén bámultok magatok elé mint 8-án..:)))

Hajdú Peter 2018.10.27. 14:46:27

"Vagy is a demokráciát nem direkt hozták létre. Azt valójában nem értették, ma sem értik. "

Hulyeseg mindenki erti mi az a demokracia. A demokracia az amikor kilovik a szemedet, amikor lovasrohammal taposnak el, es 20 rendor veri egyszerre a megbilincselt magatehetetlen foldon fekvo embereket, amikor nem lehet levegot kapni a konnygazgranatoktol.
Mostanaban nem tortennek ilyen dolgok, mert sajnos megszunt a demokracia.
Szoval tudjuk mi milyen az a demokracia, es nagyon varjuk mar a 2010 elotti szabad vilagot.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.27. 14:56:44

@Hajdú Peter: Ezért extra prémium jár elvtársam!
Mondjuk gyurcsányt név szerint is megemlíthetted volna,így ütősebb és hatásosabb lett volna de így is nagyon jó!

dukeekud 2018.10.27. 15:24:38

@Látens Inszinuáció: " hogy a retkes picsába lehet blokkolni? Mielőtt olyan hülye ajánlatok jönnek, mint az Adblock, meg az ublock csak szólok, "

Pedig a ublock-al szedtem ki, a fosbukot is, meg az indeksz tarhalo reklamjait is. Elege vaktaba probalkoztam, mert nekem se mindig fogott meg mindent, de aszem az valt be, hogy az "open the dasboard" -ot megnyitva mutatja az addig bevitt blokolt tartalmakat. Es a szovegben a blokolt tartalmak elott, kitoroltem a konkret webcimeket, csak a objektum nev marad. Igy valoszinuleg mar altalanosan blokolja, es nem kell minden oldalnal beallitani.
Ilyenek maradtak benne hogy "##.facebook.blogmodal-type"
vagy "##.blogmodal-content"

Ezek szerint mukodik, mert hetek ota nem latom egyiket sem.

láplidérc 2018.10.27. 15:24:54

@Hajdú Peter: meddig fogtok még egyetlen elcseszett eseményre visszamutogatni? 12 év telt el... nem kellett volna állat módjára gyújtogatni, szétcseszni a fél várost, meg haza kellett volna takarodni, amikor erre felszólítást kaptatok.

midnightcoder2 2018.10.27. 15:27:57

"Szerény véleményem továbbra is az, hogy a Fidesz egy középszerű párt."

Ebben igazad van. Csak tudod, vakok közt a félszemű a király.

Hajdú Peter 2018.10.27. 15:57:49

@láplidérc: " meddig fogtok még egyetlen elcseszett eseményre visszamutogatni? "
Addig mindenkeppen, amig az akkor megvakitott emberek vissza nem kapjak a latasukat.
Elkepeszto, hogy azt varnatok el, hogy 12 evvel kesobb mar ne foglalkozunk, az embertelen szadista brutalitassal, mikozben ti fel eves nemzetkozi botranyt csinaltok, mar abbol is, ha egy nem frissen borotvalt rendor arcaba, uvolto elmebeteg tuntetot, megszur a rendor borostaja, vagy egy jelentektelen lokes utan fasiszta diktaturat uvoltotok.
Es leginkabb azert nem lehet egy pillanatra sem megfeledkezni az elmebeteg szadista brutalitasrol, mert a baloldal es Gyurcsany Ferenc a mai napig nem kert bocsanatot, es nem kartalanitotta, meg jelkepesen sem az aldozatokat. Hanem gunyosan kirohogi a riportert, ha rakerdeznek, jelezve, hogy nem banta meg, es gondolkodas nelkul ujra tomegbe lovetne, ha hatalomra kerulne.
Szo szerint : A GYILKOSOK ITT ELNEK KOZTUNK !!!!!!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.27. 16:29:12

@Hajdú Peter: Naa!Így már jobb!
Ezért már 1 hét jutalom jár egy jobb szállodában.

Silo 2018.10.27. 16:54:46

@Hajdú Peter: Egyetértek nem volt az, ne jöjjön vissza. De a régi hibák semmilyen módon nem igazolhatják a jelenlegieket:

Az sem demokrácia, ha kopaszok fizikailag kiszorítanak a választási irodából, vagy ha rendben van, ha valaki szavazni akar valamiről (olimpia) akkor hazaárúlónak nevezzük. Vagy septében napok alatt átvert új törvények... vita nélküli demokrácia?

Lehet, hogy Önnek itt a kánaán, de sok más magyar embernek nem. Akkor lenne demokrácia, ha azokat is meghallgatnák, és komolyan vennék, akik nem mindenben értenek egyet. Ha a mostani hatalom úgyanúgy semmibe vesz embereket mint a régiek, akkor mennyiben lehetnek valójában sokkal jobbak?

Nagykörúton túli magyar 2018.10.27. 17:16:11

@láplidérc:
"meg haza kellett volna takarodni, amikor erre felszólítást kaptatok."
De nem ám a kapualjig csak! Azt a büdös tüntetni merészelő magyar fajtájukat! Igaz? Ott rohadnának meg!
www.youtube.com/watch?v=TNsib28r43g

Hát mi lett volna, ha akkor megdöntik a gyurcsány rendszert? Hogy lett volna akkor az IMF mentőöv meg nyugdíjelvonás, évi 4-5 gázáremelés, stb.?? Ezek a magyarok semmilyen hálát nem éreznek azokért a remek eredményekért, amit gyurcsányéktól akkor megkaptak!

Van másik. 2018.10.27. 20:39:00

"A Fidesz, véleményem szerint egy középszerű párt"

Egyetértek. De pártként nem is sűrűn találkozunk velük. A parlamenti frakciójuk nem a párt, az ellenzék pedig "Fidesz" címén állandóan Orbánt érti, akinek persze egyetlen gondolata sem lehet hasznos, mérlegelni sem érdemes őket. A Fidesz pártja ma szinte semmilyen politikai szerephez nem jut.

"Mondhatjuk indoklásként azt, hogy mindennek oka az a konzervatív- keresztény értékrend, amelyet a kormány magáénak vall, és amelyért következetesen kiáll/harcol/megvéd."

Ez viszont szerintem marhaság. Akkor is, ha a poszt a következő mondatban azt is hozzáteszi, hogy a kifejezést nem a helyén használjuk. Nem értem azokat az ateistákat, antiklerikálisokat, libsiket, mifenéket, akik csak azért, mert Orbán, nem hajlandók megérteni, hogy a keresztény értékrend nem a kereszténységet jelöli, a keresztény kultúra pedig nem igényel istenhitet, de attól még itt van körülöttünk, mindenhol, jelképekben, szólásokban, törvényekben.

Egyébként Angela Merkel főparancsnoknő lassan húsz éve a kereszténydemokrata unió vezetője.

"A definiálás hiánya azért (is) okoz problémát, mert így a szavakkal való dobálózás, azok (újra) értelmezése komoly ellentétek kiélezésére teremt alapot."

Így van. Ilyen dobált, definiáltatlanságával hadba küldhető szó például a demokrácia.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.27. 20:52:22

@dukeekud:

Kicsit dolgozni kell vele, mert nem minden blogban ugyanaz a név, amit blokkolni kell.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.27. 20:56:07

@láplidérc:

"meddig fogtok még egyetlen elcseszett eseményre visszamutogatni? 12 év telt el"

Ugyanezt mondanád pl. Katynra is? Csak hogy ne hozzak fel még kézenfekvőbb példát.

Van másik. 2018.10.27. 21:14:34

@láplidérc: "nem kellett volna állat módjára gyújtogatni, szétcseszni a fél várost"

Amikor a gumilövedékekkel megsorozták a Károly körúton az értetlen tömeget, még egy szál gyufa sem égett. Gondolom, nem szeretnéd, ha az USA vagy Franciaország egyelő bánásmódot elváró, dolgos, törvénytisztelő fekete lakosságát egy kalap alá venném a feketéket ért rendőri túlkapások és egyebek miatt kirakatokat törő, fosztogató, gyújtogató bokszos csürhével.

kvadrillio 2018.10.27. 21:34:58

A ZORBÁNKORMÁNY CSAK AZT CSINÁLJA, AMIT MINDEN MÁS ORSZÁG KORMÁNYA IS CSINÁL......SEMMI KÜLÖNBSÉG NINCS ! :o)

Dan da Man 2018.10.27. 21:51:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jézusatyaúristen! Maga a párhuzam is sértő a Katyn-nál elhullottakra. Azért van arcod ezt leírni.

De akkor erre válaszolj inkább?

Úgy gondolod, hogy minden miatt, ami akkor történt, az, ami most történik legitim? Azért, mert akkor valakik hibáztak, ezért lehet most szarul kormányozni, lopni, csalni, hazudni? Mert "azok" is ezt csinálták?

Nyugodtan válaszolj!

De egy dolgot tarts szem előtt: ha a politikai életből el lehetne zavarni azokat, akik ekkorákat hibáznak, akkor lenne csak esély arra, hogy normális emberek ülhessenek a helyükre. Addig ugyanis kapaszkodnak a székükbe. Amerikában 2 körig lehet valaki elnök. Nem véletlenül.

Szóval Szerinted most minden rendben van az országban, és nem lehetne jobb? (Hagyd a baloldalt. Ha az emberek azt éreznék, hogy van lehetőségük belefolyni a politikába, akkor megtennék. De én például nem költöznék haza a létbizonytalanságba, pedig lenne kedvem segíteni a szülőhazámat. Kérdés, hogy ő segítene-e engem, vagy csak azt mondanák, hogy "úgyse leszek jobb, mert nem vagyok kereszténydemokrata beállítottságú. Pedig ide olyan ember kell. Hát, elárulom, hogy a Fidesz sem az.) Szóval egy 100-as skálán, hanyasra értékelnéd a Fidesz teljesítményét?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.27. 21:59:38

@Dan da Man:

"Jézusatyaúristen! Maga a párhuzam is sértő a Katyn-nál elhullottakra."

Jézusatyaúristen! Te tényleg képes vagy a Katynnál meggyilkolt áldozatokra a csak állatokra használatos "elhullik" igét használni? Nem szégyelled magad? Hát nem sül le a pofádról a bőr?

Ugye nem haragszol, hogy ezután a kommented többi részét el sem olvastam...

nemecsekerno_007 2018.10.27. 22:05:33

@láplidérc: Csak addig amíg ezek az arcok, meg a szellemi örököseik a közéletet fertőzik. Ez így érthető?!

nemecsekerno_007 2018.10.27. 22:09:24

Lehet, hogy a Fidesz középszerű de akkor ti mik vagytok?! És az ellenzék?! A legnagyobb gond a véleménybuborék amiben éltek. Amire egyébként nincs mentség az internet korában...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.27. 22:32:43

@nemecsekerno_007:

Paradox módon az internet - szerintem legalábbis - éppen hogy elősegíti a véleménybuborék kialakulását. Egy IRL közösségben óhatatlanul összejön az ember más véleményen lévőkkel, leginkább munkahelyen. Az internet segítségével azonban sokkal könnyebben rátalál a vele egy véleményen lévőkre, lásd pl. a faszbuk-csoportok és sokkal könnyebben kiszűrheti a neki nem tetsző véleményeket.

Ez persze nem mentség, hiszen ugyanilyen könnyen rátalálhatna az alternatív véleményekre is. Én pl. sokkal gyakrabban olvasom az index cikkeit és a blogketrecbe kitett posztokat, mint mondjuk az origót, a 888-ról vagy a pestisracokról nem is beszélve - az utóbbit pl. még soha nem néztem meg. Ui. nem érzem szükségét annak, hogy a véleményemet megerősítő írásokat olvassak - az origó kritikán aluli színvonalát már nem is emélítve -, viszont érdekel a másik oldal véleménye. Az már más tészta, hogy legtöbbször nem tudok egyetérteni vele, de az sem igaz, hogy soha.

vajdasagi 2018.10.28. 01:05:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Katynban ezreket gyilkoltak meg. A hülye és kártékony gyurcsány rendőrei azt hiszem egy ember egy szemét lőtték ki. Halott nem volt. Nem gondolod, hogy kicsit más dimenzió?

háromperhármas 2018.10.28. 07:36:16

Mi motiválná? Egyetlen dolog, a minél több pénz ellopása. A többi nem számít. Cigányvircsaft...

chrisred 2018.10.28. 07:54:19

@vajdasagi: A legnagyobb különbség, hogy Katynban nem csak véletlenül gyilkoltak meg ezreket, hanem előre eltervezett tömeggyilkosság volt. Amúgy nem tudom, kinél és mire hivatkozási alap éppen pont Katyn. És nem a GULAG mondjuk. Ha nem lett volna Katyn, akkor Sztálin emberbarátként vonult volna be a történelembe?

csobi2011 2018.10.28. 07:57:54

Ha 2006-ban a tüntetőknek haza kellett volna menni a felszólításra, akkor a buznyák momentumosok mért buliznak az oktogonon a vilamossíneket lezárva hajnalig minden tüntetés után? A rendőröket dobáló Gulyás Marcinak hogyan van meg mindkét szeme? Úgy tűnik ez a mai nagy diktatúra nem bántja őket. Bezzeg milyen jó volt mikor a Kossuth tér műveleti területnek volt nyilvánítva, vagy mikor a Demszky teleszorta a fővárost táblákkal hogy a gazdák ne jöhessenek tüntetni a fővárosba. Az volt ám az igazi demokrácia.

csobi2011 2018.10.28. 08:05:35

A blog megállapítja, hogy az emberek elfordulnak a politikától. Akkor 8 év fidesz vezetés után hogy lehet 70 százalékos választási részvétel?

putris72 2018.10.28. 08:13:48

Hát a barátunk szerint a Fidesz nem alkalmas,és azt sejteti szokás szerint,hogy bezzeg akiket nem támogatunk mégis milyen jók! De.hogy vajon miért is nem az egyszerűen nem tűnik fel neki,és az ide irtogató nem túl intelligens követőknek sem! 2006 !Gyurcsány miket állított akkor amikor az Orbánnal vitázót! Mindenre azt mondta,hogy az Orbán hazudik! Majd utána mindenről kiderült,hogy igaz! A megszorításokról és az ország állapotáról! Mondjátok picinyeim,az Unió miért kussolt?Hiszen tudniuk kellett a valós helyzetről?? Vagy szerintetek nem voltak tisztában a valós magyar gazdasági,és adásági helyzettel? Az Őszödi beszéd miatt kirobbant balhékat a Jobbik szervezte,hiszen elismerték azóta nem egyszer!! Toroczkai neve csak mond valamit! A rendőrség nyilatkozata szerint név szerint tudták kik azok a z emberek akik balhéztak! Kv 2-300 emberül beszelünk! Tudjátok a kopaszok!! Akik néha visszatérnek! Lásd a szegény Nyakó bácsit akit annyira elnyomtak!! És tényleg annyira a Fidesz emberei,hogy az egész liberális baloldal egy emberként akart velük összefogni! És utoljára!Ti tényleg az hiszitek,hogy ha sokszor mondjátok,hogy a fidesz milyen szar akkor elhisszük nektek! A fizetésemnek hiszek,és a pénztárcámnak! Meg annak,hogy most jó irányba megyünk! A baloldal kormányzásának a vívmányai meg a Bokros csomag(jól el is gyepálták a tiltakozó nyugdíjasokat akkor) valamint az IMF hitel aminek a megkapásáért extra megszorításokat iktatott-ba a Gyurcsány,és a Bajnai!Pénz elvonások az egészségügyből,az oktatásból,bérbefagyasztás,nyugdíjemelések befagyasztása,és szinte minden területről!! A devizásoknak meg azt üzenték,hogy elfogyott az ingyen ebéd! Észere kellene már venni,hogy az ország nagy része nem rövideszű!Az a 25-30% akik nem szoktak szavazni, azok sem!

Tisztességes Természettudomány 2018.10.28. 08:48:51

Nyilván kijön az eredmény minden ilyen elemzésből: a Fidesz (és Orbán Viktor) középszerű, nem érti a világot és fél.

- Középszerű, mert nem kötelezi el magát a progresszív jóléti társadalom mellett, hanem mindenféle családtámogatással akarja a magyarság elfogyását lassítani
- Nem érti a világot, mert nem akarja alávetni magát egy nemzetek feletti Európa eszméjének
- És persze fél, mert ahelyett, hogy ujjongó örömmel fogadná az Európába látogató afrikai és keleti migránsokat, fenntartásokat fogalmaz meg ezzel kapcsolatban.

Én nem is tudom mi lehet a gyógymód a Fidesz betegségeire. Állítólag ha a következő 12 évben is rájuk szavazunk, akkor kigyógyulnak!

Exploiter 2018.10.28. 09:48:05

Nem kell megsértődni, a fidesz valóban középszerű, de inkább annál valamivel rosszabb párt az összteljesítményt nézve.
Jó lenne, ha egy másik formáció elérne egy középszerű vagy annál valamivel jobb színvonalat. Az egész k ország hálás lenne nekik.

nemecsekerno_007 2018.10.28. 10:07:37

@Tisztességes Természettudomány: :) Jaja még 12 év és már nem középszerűek lesznek, hanem jók. Meglátjuk, hogy az ellenzék milyen irányba változik ez idő alatt :)))

nemecsekerno_007 2018.10.28. 10:11:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Részben erősíti, főleg ha egy helyről tájékozódik az ember. Az origo egy HVG v. 168óra szintű bulvár.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 10:16:01

@vajdasagi:

Nyilván más dimenzió, ám ettől még mindkettő jogsértés, embertelenség és kegyetlenség volt. Miért is kellene elfelejteni a 12 évvel ezelőtti rendőrterrort és a szemkilövetéseket? MIért kellene elfelejteni, hogy Gyurcsány ÉLES LŐSZERREL lövetett a tömegbe? Tudod, azelőtt mikor és kik lövettek éles lőszerrel a tömegbe Magyarországon? Na találd ki.

FYI: a gumilövedék is komoly sérüléseket tud okozni, lásd kilőtt szem. Az is éles lőszer.

háromperhármas 2018.10.28. 10:37:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Kellene még olvasgatni kicsit a lőszer-éleslőszer-lövedék fogalmakról...

chrisred 2018.10.28. 11:26:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jogsértés az adócsalás és a terrorcselekmény is. A katyni események pont úgy alakultak, ahogy azt kitervelték, tehát cseppet sem arról volt szó, hogy alkalmatlan emberek rosszul vizsgáztak egy esemény kezelésénél. Ahogy a mostani rezsim sem szándékosan öl embereket az egészségügyben, egyszerűen alkalmatlan emberek irányítják az állami ellátórendszereket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 13:43:23

@háromperhármas:

Nem hinném. Tisztában vagyok a terminológiával. Bár bevallom, nem lett volna ellenemre, ha anno Gyurcsány pribékjei a te golyóiddal lődöztek volna. Azok még sérülést sem lettek volna képesel okozni. :P

Az a lőszer, amelyből a fegyver lövedéket lő ki és az sérülést képes okozni, az éles lőszer.

@chrisred:

"A katyni események pont úgy alakultak, ahogy azt kitervelték"

Ahogy 2006-ban is pontosan úgy történtek az események, ahogyan azt Gyurcsány és emberei kitervelték.
Avagy el tudod képzelni, hogy Gergényi saját szakállára lövetett a tömegbe, anélkül, hogy ehhez Gyurcsány előzetes jóváhagyását kérte volna? Én nem.

Persze lehet a szerecsent mosdatni, de attól sem lesz fehérebb.

háromperhármas 2018.10.28. 14:09:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát te már csak tudod, milyenek a golyóim! (Egyáltalán azt tudod, hogy nő vagyok- e, vagy férfi...?) Amikor még nyomtan neked hátulról, sikongattál a gyönyörtől.:-)))
Ja, persze. Akkor a légpuska lőszer is éles lőszer... éles lőszer az, amelyik az emberi élet kioltására (is) alkalmas.
(Bár extra körülmények között a légpuska, sőt a gázpisztoly is képes emberi élet kioltására.)

Van másik. 2018.10.28. 16:48:35

@csobi2011: "A blog megállapítja, hogy az emberek elfordulnak a politikától. Akkor 8 év fidesz vezetés után hogy lehet 70 százalékos választási részvétel?"

Talán úgy, hogy a választásra elmentek, megbízták gyakorlatilag Orbánt a kormány további vezetésével, majd a többi nem nagyon érdekel senkit. Szar az élet, a kormány és az Országgyűlés rengeteg fura döntést hoz, keveset tesz a magánmutyik visszaszorítására, az ellenzék napról napra elmondja ezt, de már mindenki unja a fölösleges és meddő hangulatkeltési próbálkozásokat, ezért elfordulnak a politikától. Valószínűleg elfogadják a dolgok menetét, kénytelenségből, szóra érdemes alternatíva hiányában. Az ellenzék elhokizgat magában, ábrándozik a kormányváltó hangulatról, a fővárosban néha sikerül összeverbuválniuk pár száz buliforradalmárt, néha behívják Brüsszelt, megpróbálják törpe kisebbségből demokratikusan megpuccsolni a törvényes kormányt, de igazából ők is megtalálják a számításaikat. A jónép ezen minek hergelje magát? Attól nem lesz jobb az élet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 18:07:38

@Van másik.:

"Valószínűleg elfogadják a dolgok menetét, kénytelenségből, szóra érdemes alternatíva hiányában."

Ez még nem magyarázza a kiemelkedő részvételt. Sőt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 18:37:35

@háromperhármas:

"Amikor még nyomtan neked hátulról, sikongattál a gyönyörtől.:-)))"

Az nem én voltam, hanerm az anyád.

"éles lőszer az, amelyik az emberi élet kioltására (is) alkalmas."

A gumilövedék pont alkalmas erre.

vajdasagi 2018.10.28. 19:19:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A gumilövedék erre NEM alkalmas. Egy szem veszett el, de ÉLET az nem.
Amúgy a rendőrség azóta több alkalommal úgy elvert gyanúsítottakat, hogy azok MEGHALTAK, és nem elveszítették egyik szemüket. Tehát teljesen tévúton vagy.

Persze attól még a gyurcsány egy kártékony alak. Csakhogy ő már a MÚLT. Kártékony alak pl. a Rákosi is, és te mégsem érvelsz vele. Vagy jöhetnél a Horthyval, akár a Mátyás királlyal, bárkivel. Szóval a JELEN kártevőit nem menti fel, hogy voltak nekünk ilyenjeink régen is.

vajdasagi 2018.10.28. 19:24:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @chrisred: persze hogy tudom, hogy Katyn, mint analógia merő hülyeség. A Kovacs Józsefnének elfogytak az érvei, és akkor ilyen baromságok pufogtatásával próbálja elterleni a szót az itt tárgyalt lényegről.
Amúgy persze hogy nincs nekik Craft-ja, ha azt hisz, hogy a gumilövedék az éles. Azért mert tud komoly sérülést okozni. Ennyi erővel a gyerekem parittyája is éles. Meg a légpuska. Vagy a fiókommban tárolt bicska. Szóval a Józsefné itt nem tud érvelni és terel. Nem is értem, hogy ha nem pénzért csinálja, akkor miért égeti itt magát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 19:56:11

@vajdasagi:

"A gumilövedék erre NEM alkalmas. Egy szem veszett el, de ÉLET az nem."

Csak szerencse volt.

"Rubber and plastic bullets should not be used for crowd control, researchers have said, pointing out that such weapons are often inaccurate and can cause death, disabilities or severe injuries."

"In total, the studies encompasses 1,984 people who had been hurt by projectiles, including rubber or plastic bullets, polyurethane bullets with a hollow nose known as AEPs, as well as bullets made of both metal and rubber, cloth or plastic. In total, 15% of those injured were left permanently disabled, most commonly through loss of sight, while 51 individuals (3%) died. The majority of injuries in those that survived were classified as severe."

www.theguardian.com/science/2017/dec/19/rubber-and-plastic-bullets-too-dangerous-for-crowd-control-says-study

És:

"Some of the more deadly crowd-control weapons are what the study calls kinetic impact projectiles, a grouping that includes rubber bullets, rubber-coated metal bullets, buckshot and bean bag rounds. In a collection of 26 worldwide medical studies, 53 people out of 1,925 people injured by kinetic impact projectiles died from their injuries. About 23 per cent of the deaths were due to “blunt injury to the brain, spine, or chest.”

Another 294 people have suffered permanent disabilities, mostly including blindness, as a result of being struck with the projectiles."

Vagyis az angolul nem tudók kedvéért: 1925 sérült közül 23 meghalt (a meglőtt személyek 1.19%-a), 294 pedig (15%) maradandóan nyomorékká vált, többnyire megvakult.

nationalpost.com/news/canada/non-lethal-police-weapons-like-tear-gas-rubber-bullets-cause-severe-injury-and-death-study

És:

cain.ulst.ac.uk/issues/violence/rubberplasticbullet.htm

A gugliban még számtalan leírást találhatsz. A fenti legutolsó link fényképpel is felsorol pár észak-írországi halálos áldozatot a szerinted halált okozni képtelen lövedékektől.

Na, kisvirág, kinek fogytak el az érvei?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 20:00:32

Ja bocsikácska, az elsőként idézett tanulmány szerint a meglőtt személyek 3%-a halt meg (1984-ből 51). Valóban veszélytelenebb egy paintballnál is. Ja, nem is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.28. 20:21:05

Egy engedélymentes fegyverből kilőtt gumilövedék torkolati energiája elérheti a 100 joule-t is, a rendőrségi biztos sokkal több. Ehhez képest a barkács-kategóriás fúrókalapácsom egy ütéssel 4.5J energiát ad le, és úgy hatol a betonba, mint kés a vajba. A szomszéd csak nézett, amikor tavasszal segítettem neki, mert az ütvefúrójával sehogy nem boldogult.

www.m3vadaszbolt.hu/Gaz-riaszto-pisztoly-K--Revenge-14M-forgotaras-gum

Van másik. 2018.10.28. 22:13:11

Kovácsné, ereszd el ezt a témát, kicsit túlzás volt, kár civódni rajta.

@vajdasagi: " Vagy jöhetnél a Horthyval, akár a Mátyás királlyal, bárkivel."

Sajnos Gyurcsány még él. És pofázik. A pártja bent van a Parlamentben. Ha majd csak annyi hatása lesz a JELEN történelmére, mint Mátyás királynak, talán meg tudunk feledkezni róla, de ez most még nem lehetséges.

Silo 2018.10.29. 03:19:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hogy mi történt pontosan azokban a zavargásokban (zavargás alatt most azt értem ha bármilyen okból valaki kővel dobálja a rendőrt) és a rendőri reakciókban azt nem tudom, nem is tudhatom.
De az nem tűnt fel Önnek, hogy a kormánynak az elmúlt 8 évben minden lehetősége meg volt arra, hogy újra megvizsgálja, hogy hogyan és mi volt és megpróbálja “megnyugtatóan” lezárja az ügyet?

Tessék náluk kopogtatni, ha Ön úgy érzi, ez nem történt meg rendesen! Ugyanis is erre (is) vállalkoztak, ezért (is) vállaltak a felelősséget, hogy rendben vezetik az országot.

Ne a többi választó polgárt vegzálja, jogi kategóriákkal, hogy mi számít élet kioltására alkalmas eszköznek ma magyarországon, mert ez nem egy jogi blog. Ez egy politikai blog.

dukeekud 2018.10.29. 05:03:58

Az biztos, hogy amit 2006-ban a liberalisok muveltek, az MEGMAGYARAZHATATLAN. Ezeket a gumilovedekes fegyvereket legfeljebb onvedelemre lehetett volna hasznalni, celzott loveseket leadva.
Nem pedig altalanos terror fegyverkent talalomra bele lovoldozni a tomegbe. De volt tobb olyan eset is, hogy a foldon fekvo megbilincselt emberre, olyan kozelrol lottek ra, hogy a torkolattuz megegette a boret. Az nem rendorsegi akcio volt, hanem SZADISTA ORJONGES.
Az felrohato az Orban kormanynak, hogy nem kerestek meg az elkovetoket. Ha esetleg mar el is evult volna, akkor is minimum a tarsadalmi megvetes jart volna azoknak az allatoknak.

chrisred 2018.10.29. 05:33:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Konkrétan mi is volt a célja ennek a tervnek? Mert Katyn esetében ismert volt, az értelmiség és a vezető réteg megsemmisítésével a szovjetek a korábbi lengyel állam maradékát is fel akarták számolni. De konkrétan milyen előnyt is remélhetett a Gyurcsány-rezsim ettől az akciótól?

Még azt sem hiszem, hogy Gergényi akár minimálisan is ura volt a helyzetnek, szerintem alacsonyabb szinten dőltek el az ilyen kérdések, akár a helyszínen lévő egységparancsnokoknál. Őket a TV székházas eset után letolták a gyámoltalanságuk miatt, október 23-án pedig délelőtt óta kergetőztek a Kossuth térről kilakoltatott népséggel, mint Tom és Jerry, és a legkevésbé sem tudták a belvárosi utcák rendjét biztosítani. Aztán valakinek valamikor elszállt az agya.

Én megértem a gumilövedék hatásával kapcsolatos viszolygásodat, de ha belekerülnél mondjuk egy helyi focirangadó után az ultrák közötti utcai harcokba, másképp gondolnál rá.

vajdasagi 2018.10.29. 08:15:46

A kovácsné teljesen eltérítette ennek a beszélgetésnek a témáját. A gyurcsány persze hogy egy kártékony barom. Sokat ártott nekünk 12 éve, és még most is kártékony. De közben a NER most tönktereszi a népünket és a hazánkat. Ebbe a katasztrófába belekeverni Katyn-t meg azt az 1 kilőtt szemet nemcsak gonoszság, hanem a nemzetünk érdekei elleni cselekedet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 09:00:26

@Van másik.:

"Kovácsné, ereszd el ezt a témát, kicsit túlzás volt, kár civódni rajta."

Miért ereszteném el? Azért, mert fentebb valaki azt írta, hogy 12 éve történt, végre feledjük el? Mondjátok ezt az egész hátralévő életére megvakított embernek, de ne lepődj meg, ha szalonképtelen választ kaptok tőle.

Micsoda embertelenség már azt mondani egy megvakított embernek, hogy feledje el a rendőrpribékek általi megvakítását?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 09:14:33

@vajdasagi:

"A kovácsné teljesen eltérítette ennek a beszélgetésnek a témáját."

Eltérítette a Szocialista Szexmunka Hőse kitüntetés gyémántfokozatát büszkén viselő édesanyád.

Kéretlenül és kérdezetlenül belepofáztál abba a vitába, amelyben valaki azt bizonygatta, hogy a gumilövedék nem képes halált okozni. Bár senki nem kérdezett, ettől még nyilván jogod van belepofázni, de akkor nem rinyálj arról, hogy eltérítettem a témát. Ha belepofázol egy beszélgetésbe, akkor fogadd el az adott beszélgetés témáját vagy fogd be a szádat.

Kedves @háromperhármas: társunknak válaszoltam erre a mondatára:

"éles lőszer az, amelyik az emberi élet kioltására (is) alkalmas."

De te is azt artad: "A gumilövedék erre NEM alkalmas."

Amire föl bebizonyítottam, hogy a gumilövedék IGENIS alkalmas emberi élet kioltására, és erre bizonyítékokat is hoztam. Linkekkel, számokkal, statisztikákkal, sőt konkrét halálos áldozatok nevével, arcképével.

Mit mondasz erre, te hazug senkiházi? Hogy elfogytak az érveim, ahogy fentebb írtad rólam? Ha valakinek elfogytak az érvei, az te vagy.

De mi több. a gerinced is elfogyott, vagy talán soha nem is volt. Mert ha csak annyi gerinced lenne, mint egy földigilisztának - és annak nem sok van :) -, akkor legalább elismernéd, hogy tévedtél. De olyan vagy, mint Brendel Matyóka alias math0, akiről minden érv lepereg, minden bizonyítékot, számot, adatot stb. félresöpör, mert ő az egyedüli igazság felkent birtokosa. Na jó, a szád legalább nem olyan mocskos, de semmi egyébben nem különb9zöl tőle.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 09:20:26

@dukeekud:

"Ha esetleg mar el is evult volna, akkor is minimum a tarsadalmi megvetes jart volna azoknak az allatoknak."

Az emberiség elleni bűntettek nem évülnek el. Nem vagyok jogász, de biztos erre is rá lehetne húzni ezt a tényállást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 09:31:01

@chrisred:

Nem érted, miért említettem Katynt. Pusztán csak azért, hogy szemléltessem, sokkal régebbi kegyetlenségeket sem felejtünk el csak úgy, pedig azok nem is érintettek bennünket. Akkor miért felejtenénk el a gyurcsányi rendőrterror áldozatait - még akkor is, ha a szerencsés véletlennek köszönhetően nem halt meg senki.

Arról meg igazán nem tehetek, hogy mások mit magyaráznak bele ebbe a párhuzamba. Ez már az ő dolguk, nem az enyém.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 09:46:00

@chrisred:

"Még azt sem hiszem, hogy Gergényi akár minimálisan is ura volt a helyzetnek, szerintem alacsonyabb szinten dőltek el az ilyen kérdések, akár a helyszínen lévő egységparancsnokoknál."

Ebben nem értek egyet veled. Szerintem súlyos sérülés, sőt halál okozására is alkalmas fegyver alkalmazására jóval magasabb szintről kellett engedélyt kérniük. Erre utal az is, hogy nem volt semmiféle felelősségrevonás. Ha lett volna, akkor ui. kiderült volna, ki hagyta jóvá a halált is okozni képes fegyverek bevetését. Ha csak egy alacsony szintű parancsnok, mondjuk a helyszíni egységparancsnok döntése lett volna, akkor a közfelháborodás csillapítására biztos feláldozták volna. De maga a tény, hogy nem volt felelősségrevonás, közvetve azt igazolja, hogy egészen magas szintről jött a parancs/jóváhagyás.

De tegyük fel, hogy nem Gyurcsány, hanem csak Gergényi adta ki a parancsot. Ez esetben is Gyurcsányé a politikai felelősség. Ha tudott Gergényi parancsáról, akkor azért, ha nem tudott, akkor azért. Értelmes ember vagy, tudod, mikor miért.

"Én megértem a gumilövedék hatásával kapcsolatos viszolygásodat, de ha belekerülnél mondjuk egy helyi focirangadó után az ultrák közötti utcai harcokba, másképp gondolnál rá."

Biztos nem. A gumilövedék csak közelről pontos, akkor viszont súyos sérülést, maradandó rokkantságot, sőt halált is okozhat. Nagyobb távolságról - és a gumilövedéknél már a 10 méter is annak számít - viszont pontatlan, hiszen huzagolatlan fegyvercsőből lövik ki, ezért nem pörög a lövedék, nincs, ami stabilizálja a röppályáját. Sőr már maga a lőszer alakja is aerodinamikailag alkalmatlan a stabil röppályára.

Szóval ilyenkor nem kicsi annak az esélye, hogy vétlen személyt ér találat. Én pedig biztos az lennék, mivel nem járok focimeccsekre, magát a focit sem szeretem, tehát csak véletlenül lennék jelen egy ilyen összecsapásnál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 09:53:06

@chrisred:

Mellesleg a vízágyúnál hatékonyabb tömegoszlató eszközt még nem találtak fel. És abba tényleg senki nem hal bele, max. egy megfázással megússza. Kétlem, hogy a rendőrségnek ne lett volna ilyen, de ha mégsem, akkor a tűzoltők biztos szívesen kölcsön adtak volna párat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.29. 12:43:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szóval rájöttél,hogy hülye voltál csak nincs pofád beismerni.
Ez így azért elég gusztustalan!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.29. 12:57:12

Most őszintén.
Ki nem szarja le az ellenzéket?
Milyen ellenzék?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.29. 13:00:59

@putris72: Gratulálok,ebben minden benne volt.
Mondjuk egy kis sorosozás nem ártott volna de így is jár a prémium.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.29. 13:09:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te ma a szokásosnál is hülyébb vagy,már ne haragudj!

putris72 2018.10.29. 14:14:09

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Sorosozni nem kell,ha figyeled a világ híreit! Szinte nincs olyan ország a világon aki ne kártékonynak tartaná ezt az embert! Kivétel azok akinek anyagi haszna származik belőle!

háromperhármas 2018.10.29. 14:43:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A gumilövedék extra esetekben alkalmas az emberi élet kioltására, mint ahogyan ezt megírtam a légfegyverről, vagy a riasztó fegyverről is. Éppen ennyire alkalmas a gumilövedék is. Ettől még nem "éles lőszer" katonai értelemben sem.
Egyébként hozzászólásaidból kiválóan látható, hogy ha a gyűlölet, a rosszindulat valamint a butaság és az ocsmányság keveredik, akkor pont ilyen hozzászólások keverednek belőle, mint a tieid.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 16:51:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Ugyan már, hogy is haragudhatnék rád?! Ahhoz, hogy haragudjak valakire, az illetőnek el kell érnie egy minimális szintet. Ahogy a csaholó kutyára sem haragszom, legföljebb belerúgok, úgy terád sem tudok haragudni. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 17:00:22

@háromperhármas:

"A gumilövedék extra esetekben alkalmas az emberi élet kioltására, mint ahogyan ezt megírtam a légfegyverről, vagy a riasztó fegyverről is."

Ne hazudj, ezt írtad:

"éles lőszer az, amelyik az emberi élet kioltására (is) alkalmas."

3% halálozási rátát nem neveznék extra esetnek. Gyalogsági túzharcban is kb. ennyi lehet a halálos találatok aránya.

"ha a gyűlölet, a rosszindulat valamint a butaság és az ocsmányság keveredik, akkor pont ilyen hozzászólások keverednek belőle, mint a tieid."

Anyád már megszülte a kistestvért, amit csináltál neki? Bár valószínűbb, hogy a bátyád csinált téged anyádnak, mert mással nemigen magyarázható az idiotizmusnak az a foka, amit te képviselsz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 17:03:42

@putris72:

Ez olyannyira igaz, hogy még Izraelben is persona non grata.

háromperhármas 2018.10.29. 17:09:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: z az a szint, amire már nem vagyok hajlandó lesüllyedni.
Remélem soha nem találkozunk. (A te érdekedben.)
Vége

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 17:34:27

@háromperhármas:

"Remélem soha nem találkozunk. (A te érdekedben.)"

Az interneten fenyegetőzni legalja dolog, nem tudtad?

Azért kíváncsi lennék, milyen bátran elbánnál egy 48 kilós nővel, te gyáva féreg.

John Brennan 2018.10.29. 20:11:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az origo két éve még egy szemét rémhírterjesztő fikaoldal volt, amit sokan olvastak. Még az indexet, a magyar szennyújságírás legnagyobbját kellene tönkretenni,

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 22:04:09

@John Brennan:

A mostani tarhálásából kiindulva nem mehet neki túl jól.

chrisred 2018.10.31. 05:35:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: De értem, ezért írtam, hogy rossz példa volt. Katyn, Recsk, GULAG: nem volt szabad róluk beszélni évtizedeken keresztül, mert a fennálló hatalom jelképeinek számítottak, amivel maga alá tiporta a társadalmakat. A 2006. október 23-i eseményeket meg a következményeit maga a Gyurcsány-rezsim is szívesen elkerülte volna, de nem tudta, ami az alkalmatlanságának egy újabb bizonyítéka volt.

chrisred 2018.10.31. 05:42:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Voltak vízágyúk, a Deák térnél próbálták feltartóztatni velük a Károly körútra tartó tüntetőket.

www.hunsor.se/kitekinto/atuntetokellen061023.htm

15:50 A Bajcsy-Zsilinszky útnál a rendőrök vízágyút is bevetettek, a tüntetők ugyanis itt elfoglaltak egy buszt, és keresztbefordították az úton. A rendőrök egyébként festékes vízzel dolgoznak, amit csak több nap elteltével lehet a bőrről eltávolítani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.31. 08:05:52

@chrisred:

A festékes vízről nem is tudtam. Kíváncsi vagyok, vajon ez személyiségi jogi szempontból rendben van-e. Tudom, itt az ember nem tud egészen pártatlan lenni, de nem hiszem, hogy simán jogilag is rendben van, ha mondjuk egy ügyfelekkel személyesen dolgozó ember a festék miatt több napig nem dolgozhat.

Ez más országokban is így van?

chrisred 2018.11.01. 09:03:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem tudom, de feltételezem, hogy pont ez a cél. Hiszen csak akkor találja el a festékes víz, ha jogellenesen tartózkodik az adott területen. Ha mondjuk a kertedben elhelyezel ilyen festékes csapdát, és a besurranó tolvajt eltalálja, akkor jogosan perelhet be amiatt, mert napokig nem dolgozhat utána?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.01. 22:33:44

@chrisred:

"csak akkor találja el a festékes víz, ha jogellenesen tartózkodik az adott területen"

Ezernyi jogszerű oka is lehet, hogy épp akkor ott volt. Ott lakott, dolgozott, rokont ment látogatni, a közelben vásárolt cigarettát és még sok egyéb. Aztán magával sodorta a tömeg.

"Ha mondjuk a kertedben elhelyezel ilyen festékes csapdát..."

Nem lepne meg, ha meg is nyerné a pert. Magyarországon a jog és az ítélkezési gyakorlat a bűnelkövető jogait jobban védi, mint az áldozatéit. Persze az állami erőszakszervezetek okozta kárt másképp ítélik meg a bíróságok, a 2006-os "sajnálatos események" után sem voltak komolyabb kártérítések.

Jópár éve már, hogy könnygázspray-jel lefújtam egy velem erőszakoskodni próbáló, min. 120 kilós részeg vadbarmot. Persze azonnal rendőrt is hívtam, aki felvilágosított, hogy szerencsés leszek, ha a vadbarom nem jelent fel, mert ha begyullad a szeme, akkor testi sértésért még én kapok büntetést. Csak mellékesen megjegyezte, hogy a körülmények alapján eltekint attól, hogy feljelentsen a könnygázspray alkalmazásáért, amit legálisan nem is tarthattam volna. De ha a támadó feljelent, akkor ezért is meg fognak büntetni.

Emlékezz a kerítésébe áramot vezető bácsira, akit - ha jól emlékszem - csak az államfői kegyelem mentett meg a sokévi börtöntől. Pedig feltűnően kitáblázta a veszélyt, ráadáásul nem a külső, hanem a belső kerítést helyezte feszültség alá.

Vagyis ha a telkem lezárt kapuján átmászik egy betörő és megrázza vagy agyonvágja a ház ajtajának kilincsébe - vagyis oda, ahová jogszerűen senki nem is juthat el - vezetett áram, akkor gyilkosságért ill. annak kísérletéért sok-sok évre leültetnek. Akkor is, ha jól láthatóan kitáblázom, hogy a kilincsben 230V feszültség van. (Mert ugye mi van, ha szegín betörő analfabéta?)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.01. 22:38:39

@chrisred:

Röviden: Szerintem munkaképtelenséget okozó könnyű testi sértésért simán pert nyerne ellenem. Különösen azért, mert a festékes csapdát kimondottan azzal a céllal helyeztem el, hogy őt befesse.

vajdasagi 2018.11.06. 22:30:10

@chrisred: @Kovacs Nocraft Jozsefne: Ő, aki elveszíette az EGYIK szemét ne feledje. Jogosan utálhatja a gyurcsányt, tegye is. Nem véletlenül írom én az ő nevét is kisbetűvel, akárcsak orbánét.

De egyrészt a megvakított azt jelenti, hogy nem lát. Ez az ember pedig egyik szemére lát. Tehát túlzol.

Másrészt a Katynt emlegetted itt, tehát hülye vagy.

Harmadrészt a nemzetünkre kártékony dolgot művelsz. Tehát nemzetrontó vagy.

Negyedrészt egy korlátolt barom is vagy.

És végül ez a poszt a NER bűneiről szól. Volt bűne másoknak is. A Horthy börtöneiben is megvakultak egyesek, mások meg is haltak. Majd a Rákosi is végzett ki embereket. Aztán a Kádár is. Sőt a NER uralma alatt is halálra vertek egy gyanusítottat a rendőrök kihallgatás közben. Ezek MIND nagyobb bűnök, mint EGY szem kilövése rendőri beavatkozás során. Úgyhogy kilóg a lóláb. Szégyellhetnéd magad, ha ez az érzés számodra ismerős lenne. De nem az.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.07. 21:12:05

@vajdasagi:

"És végül ez a poszt a NER bűneiről szól. "

Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, vajon a posztoló írt-e cikket a gyurcsányi ill. szoclib bűnökről. Mert ha nem, akkor nem kicsit kilóg a lóláb.

"Negyedrészt egy korlátolt barom is vagy. "

Ha te mondod... :DD

"Harmadrészt a nemzetünkre kártékony dolgot művelsz. Tehát nemzetrontó vagy. "

Még a nemzetfogalmunk sem azonos, így ez a köpködésed irreleváns.

"Ez az ember pedig egyik szemére lát. Tehát túlzol."

Csak ahogy az amputált lábú ember is tud járni fél lábbal. A sztereoszkopikus látád elvesztése adott esetben életveszélyes helyzetbe is sodorhatja az illetőt.

"Sőt a NER uralma alatt is halálra vertek egy gyanusítottat a rendőrök kihallgatás közben. Ezek MIND nagyobb bűnök, mint EGY szem kilövése rendőri beavatkozás során. "

A szemkilövés politikai indíttatású megtorlás volt. A gyanúsított agyonverése rendőri túllapás. Nem azonos kategória. Az előbbi súlyosan veszélyezteti a demokráciát, az utóbbi nem annyira. Úgyhogy kilóg a lóláb. Szégyellhetnéd magad, ha ez az érzés számodra ismerős lenne. De nem az.

vajdasagi 2018.11.07. 21:43:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Olyannyira tévedsz, hogy csak na. Nekem a gyurcsány addig sem tetszett túlságosanm, de az akkori zavargásko hatására azonnal megvontam tőle minden bizalmamat és szóban és írásban is a lemondását javasoltam. Nem tehetek én arról, hogy a tolvaj szoci politikusok nem mondatták le. És ahogyan én is megvontam tőle a bizalmamat, úgy tett még vagy 1 millió rndes ember ebben az országban, és nem véletlen, hogy azóta messze van a hatalomtól. Ő már nem írányít. A népünk a másik oldalnak szavazott bizalmat. Jórészt pont azok az események miatt. Pontosan a baloldal szavazótáborának van meg a morális tartása: eltakarítottuk a szoci politikusi réteget a hatalomból Megérdemelték. De a NER politikusai legalább olyan kártékonyak. Csakhogy ti "jobboldali" szavazók nem vagytok képesek megvonni a bizalmat orbántól. Pedig ő nem is jobboldali, hanem egyszerűen egy hatalommániás szélkakas. És a hazánk gyorsított tempóban megy tönkre. Fél millió honfitársunk költözött el innen, és közben te arról az egy szemről lamentálsz. Szégyellhetnéd magad. Csak nincs anniy eszed, hogy ezt végiggondolod. Én meg szégyellem magam, hogy ilyen sok hozzád hasonló romlott honfitársam van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.10. 17:19:12

@vajdasagi:

"Szégyellhetnéd magad."

Nem szégyellem magam. Majd ha tudsz prezentálni kormányzóképes és mind morálisan, mint számomra politikailag alkalmas társaságot, akkor megvonom Orbántól a bizalmamat. Addig nem.

"Fél millió honfitársunk költözött el innen"

Nincs annyi eszed, hogy végiggondold, hogy a környező volt szoc. országokból népességarányosan sokkal többen távoztak Nyugatra, mint Magyarországról. Az ok nem az Orbán-kormány, hanem az, hogy épp akkor szűntek meg az EU-s munkavállalási korlátozások. Amit persze te is tudsz, és szégyellheted magad, hogy mégis ezt a szoclib hazugságot hajtogatod.

Avagy olyan hülye vagy, hogy azt gondolod, Lengyelországból, Romániából, Bulgáriából is a NER miatt ment Nyugatra annyi ember? Szóval választhatsz: vagy egy tudatosan hazudozó gerinctelen csótány vagy, vagy pedig egy szellemi fogyatékos, aki mindezt nem képes belátni.

vajdasagi 2018.11.10. 23:36:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A valóság egy harmadik: beszélgetek a barátaimmal, ismerőseimmel. És tudom kik azok, akik nem gazdasági, hanem elsősorban politikai okokból költöztek el. Jellemzőn a tavaszi választások után. Te a bizalmadat majd akkor vonod meg, amikor nem kapsz tőlük több pénzt. De sajnos majd ez is eljön.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.11. 06:58:12

@vajdasagi:

"A valóság egy harmadik: beszélgetek a barátaimmal, ismerőseimmel."

Véleménybuborékban élsz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.11. 07:07:50

Mellesleg Lengyelországból, Bulgáriából, Romániából stb. is az április 8-i választások után költözött ki annyi ember politikai okokból?

Nem veszed észre, milyen katasztrofálisan beszűkült a szemléleted. Kizárólag Orbánra fixálódsz, monomániásan kizárólag őt hibáztatod mindenért. Már várom, mikor jössz elő azzal az elmépleteddel, hogy Orbán időutazó, és már a tatárjárást is ő szervezte meg.

vajdasagi 2018.11.11. 13:29:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, véleménybuborékban élek: ennek a neve Budapest. Mi itt közel kétmillióan nagy többségében úgy hisszük, hogy gazdaságilag ugyan boldogulunk rövid és közép távon, de a NER kioltja a hazánk hosszú távú megmaradási esélyeit. Kétségtelen, hogy Csajágaröcsögén nem járok és ott nem beszélgetek az emberekkel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.11. 16:02:36

@vajdasagi:

Tudom, a szemedben felháborító, katasztrofális, de egy tajparaszt, elmaradott, szaroscsizmás csajágaröcsögei lakos szavazata pontosan annyit ér, mint egy felvilágosult, haladó budapestié. Azt is tudom, hogy nem demokrácia az, ahol a nép nem úgy dönt, ahogy neked/nektek tetszik. C'est la vie, mon ami.

"Mi itt közel kétmillióan nagy többségében úgy hisszük..."

Mi meg itt Csajágaröcsögén közel nyolcmillióan nagy többségében másképp hisszük.

"Kétségtelen, hogy Csajágaröcsögén nem járok és ott nem beszélgetek az emberekkel."

Tudom, te nem süllyedsz le olyan mélyre, hogy a vidék emberének a véleménye is érdekeljen. Ahogy a pártjaid sem. De ez így van jól, ezzel van bebiztosítva, hogy a hatalom közelébe se kerüljetek.

vajdasagi 2018.11.11. 18:21:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Vannak a világban járatos emberek. Műveltek is, tanultak is, okosok is. És vannak kevésbé műveltek. Olyanok, akik nem jártak még külföldön. Te mit gondolsz, melyiknek a véleménye lehet pontosabb? Ki tudná a nemzetét nagyobb eséllyel révbe juttatni?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.11. 19:42:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ahhoz képest,hogy a magyar nem elég mobil,ebben egész jól teljesítünk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.12. 00:08:44

@vajdasagi:

"Te mit gondolsz, melyiknek a véleménye lehet pontosabb? Ki tudná a nemzetét nagyobb eséllyel révbe juttatni?"

Azé. aki jobban ismeri a magyar valóságot és nem hajlandó idegen érdekeket kiszolgálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.12. 08:35:07

@vajdasagi:

"Igen, véleménybuborékban élek: ennek a neve Budapest. Mi itt közel kétmillióan nagy többségében úgy hisszük, hogy gazdaságilag ugyan boldogulunk rövid és közép távon, de a NER kioltja a hazánk hosszú távú megmaradási esélyeit."

Hm. Azt hiszem, ez a véleménybuborék sokkal kisebb, mint azt te gondolod:

"A szavazatok 57 százalékával győzött a Fidesz-KDNP jelöltje a XVI. kerületi időközi választáson. 2014-ben a kormánypártok a szavazatok 49,78 százalékát szerezték meg ebben a körzetben, tehát jelentősen javítottak az akkori eredményükön."

www.origo.hu/itthon/20181111-fidesz-gyozelem-xvi-kerulet.html

"Emellett a Fidesz az összes választókerületet megnyerte 2014-ben, így elég nagy meglepetés lett volna egy ellenzéki körzet. A választás a képviselő-testületi erőviszonyokat sem befolyásolta értelemszerűen, a Fidesznek enélkül a győzelem is megvolt a magabiztos többsége."

index.hu/belfold/2018/11/11/idokozi_onkormanyzati_valasztasok_eredmenye_xvi_kerulet_acs/

vajdasagi 2018.11.12. 20:01:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát ami az idegen érdeket illeti: éppen te szolgálod ki orbán érdekeit. Én elsősorban a családomat, másodsorban a közeli barátaimat, hamradsorban a népemet szolgálom. De te nagyon fogsz majd szégyenkezni, ha ez a mostani őrület a mélybe ránt minket.

Az pedig, hogy ki nyer egy önkormányzati választáson egy felszabaduló posztért: teljesen irreleváns. Budapesten többségben vannak azok a képzett, művelt, szorgalmas, rendes emberek, akik szerint ez a mostani kurzus egy őrület.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.12. 21:57:44

@vajdasagi:

"Az pedig, hogy ki nyer egy önkormányzati választáson egy felszabaduló posztért: teljesen irreleváns. Budapesten többségben vannak azok a képzett, művelt, szorgalmas, rendes emberek, akik szerint ez a mostani kurzus egy őrület."

Abszolút igazad van. Az, hogy ki nyer egy önkormányzati választást egy felszabaduló posztért: teljesen irreleváns. Országosan ui. többségben vannak azok a képzett, művelt, szorgalmas, rendes emberek, akik szerint az elvtársaid kurzusa egy őrület.

Ez viszont országosan teljesen irreleváns, Országosan viszont a velem egyetértők vannak többségben,

vajdasagi 2018.11.13. 20:09:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez valóban így van: a veled egyetértők vannak többségben. Milosevics szerdiájában is többségben voltak az vele egyetértők. Aztán mi lett belőle. A NER ugyanolyan módon teszi tönkre Magyarországot is. A többség ezt nem látja. Egyesek meg pénzért asszisztálnak ehhez. Nagy kár. Mint ahogy a szerbekért is nagy kár (volt).

vajdasagi 2018.11.13. 20:13:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ja, még egy dolog: a Kádár-korszakban voltak "elvtársak". Most már ilyesmi nem létezik. Csak Neked nem szólta a Habony kommandó, hogy változott a társadalom felépítése. csak a régivágásúak gonndolkodnak az "elvtársi" felosztásban és terminológiával. Téged lehagyott a változás és a Rákosi-Kádár korszakban maradtál. Azért hogy jóindulatot mutassak: nem a Rákosi-éra, hanem a Kádár-ére világnézete és gondolatvilága sejlik fel a szavaid mögül. Sajnállak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.14. 00:03:51

@vajdasagi:

"Ez valóban így van: a veled egyetértők vannak többségben. "

Világos, ti vagytok az élcsapat, mi meg a buta plebs. Lásd: "Mi, kommunisták, különös emberek vagyunk, különös anyagból vagyunk mi gyúrva". Ti vagytok az ész, a többi meg a félrevezetett, buta nép - kivéve persze, ha ez a félrevezetett, buta nép éppen szoclib kormányt szavaz hatalomba, mert akkor okos és bölcs a nép. :D

A fenti idézet és a szavaid szellemében az is világos, hogy a szavaid mögül a Sztálin-Rákosi-korszak politikai módszertana és gondolatvilága - nem is csak felsejlik, hanem egyenesen ordít.

"Sajnállak."

Én inkább csak megvetlek téged. A sajnálatot ki kell érdemelni, és te nem vagy méltó rá.

vajdasagi 2018.11.14. 08:10:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Megint csak a te idődből vett idézettel jössz itt. Vedd tudomásul, azok az idők elmúltak. Ma már nincsnenek "elvtársak" mint a te idődben. Ma független emberi lények vannak. igaz: egyeseket megvesznek. De sajnos azt hiszem, téged még meg se kellett venni. Téged csak megvezetnek.

Szíved joga, hogy mit érzel. Úgysem nemes a szíved, tehát számomra mindegy.

Amúgy pedig: igen. Vannak okosabbak, és vannak butábbak. Te sajos ez utóbbiak egyik egyede vagy. Silány vagy, a természet hozta így.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 09:16:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azért van bőr a pofádon te féreg!
Vagy megint be vagy baszva!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.14. 12:37:51

@vajdasagi:

"Vannak okosabbak, és vannak butábbak. Te sajos ez utóbbiak egyik egyede vagy."

Dunning és Kruger urak üdvözletüket küldik neked. :P
süti beállítások módosítása